Tilaaminen:
K: Mitä maksutapoja teillä on käytössänne?
V: Meillä voit maksaa tilauksesi OP:n, Dansken, Nordean, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Tapiolan, Paikallisosuuspankin, S-Pankin, Aktian, Nooan sekä Säästöpankkien pankkitunnuksilla. Mobiilimaksutavoista tuettuina ovat MobilePay, ApplePay ja Siirto. Luottokorteista meillä kelpaavat Visa, MasterCard ja American Express. Yritysasiakkailla on lisäksi mahdollisuus ostaa tuotteita laskulla, verkkolaskulla tai leasingsopimuksella. Yksityishenkilöillä on mahdollisuus ostaa tuotteita myös Walley- tai OP -laskulla, joissa on aina vähintään 14 päivän maksuaika. Meillä on myös osamaksuvaihtoehtoja, joiden kautta ostoksille saa maksuaikaa aina 36 kuukauteen asti. Lisätietoja kaikista maksutavoistamme löydät täältä.
K: Kuinka pitkä on toimitusaikanne?
V: Jos tuotetta on tilaushetkellä varastossa (varastosaldo näkyy tuotteen tiedoissa), toimitusaikamme on nopeimmalla kuljetustavalla (Postin perille toimitus) 1-3 arkipäivää tilauksesta.
K: Kuinka paljon ovat toimituskulut?
V: Jos noudatte tuotteet noutopisteestämme, toimituskuluja ei veloiteta lainkaan. Postin kautta toimitettuna toimituskulut ovat 3,0 - 9,9 € valitun toimitustavan mukaan. Voitte valita toimituksen joko Postin toimipisteeseen, haluamaanne pakettiautomaattiin tai perille asti kuljetettuna. Perille toimituksissa käytämme aina Postin korkeimpia palvelutasoja, joihin sisältyy perille toimitus ja kuluttaja-asiakkaille myös yhteydenotto ennen toimitusta, sopivan toimitusajankohdan varmistamiseksi.
K: Miten tietoni suojataan tilausta tehdessäni?
V: Tietojen syöttäminen suojataan huipputurvallisella 128-bittisellä SSL salauksella. Itse maksutapahtuma tapahtuu aina oman pankkinne tai luottokortinmyöntäjän palvelimella ja on näin ollen yhtä turvallista, kuin laskun maksaminen omassa verkkopankissanne.
K: Yritin tehdä tilauksen luottokortillani, mutta tilaus epäonnistui. Mikä mahtaa olla vikana?
V: Yleisimmät ongelmat luottokorttien kanssa ovat virheellisesti syötetyt tunnukset, ylittynyt/ylittyvä luottoraja, tai luottokorttia ei ole liitetty verkkomaksamisen piiriin. Jos edellä mainitut asiat on tarkistettu ja kunnossa, voitte ottaa yhteyttä meihin, niin selvitämme asian.
K: Voinko maksaa ostokseni osissa?
V: Kyllä. Yksityisasiakkaat voivat maksaa Walleyn tai OP:n tarjoamalla osamaksulla ja yritysasiakkaat leasingilla.
Tuotteisiin liittyvät kysymykset:
K: Mitä tarvikkeita koneen mukana tulee? Tuleeko laturi, virtajohto ja akku aina mukana?
V: Kaikissa myymissämme koneissa on mukana laturi, virtajohto sekä akku. Tuotepakkaus saattaa sisältää myös muita tarvikkeita, kuten laukun tai hiiren, mutta siinä tapauksessa ne on mainittu kyseisen tuotteen tuotesivulla erikseen.
K: Tuotekuvassa koneen näppäimistö näyttäisi olevan ilman "ääkkösiä". Onko koneen näppäimistöasettelu siis pohjoismaalainen ja sisältääkö se "ääkköset"?
V: Kaikissa myymissämme koneissa on skandinaavinen "ääkköset" sisältävä näppäimistö, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Tuotekuvat tulevat yleensä valmistajan kuvapankista ja siksi niissä saattaa näkyä poikkeava näppäinasettelu.
K: Ostin kannettavan ja sen mukana tuli Microsoft Office asennettuna. Hetken kuluttua käyttöoikeus kuitenkin päättyi enkä löydä avainkoodia mistään?
V: Kannettavien mukana toimitettava Office-paketti on aina kokeiluversio, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Kokeilujakson päätyttyä teidän pitää ostaa tuotteen lisenssi, jos haluatte jatkaa käyttöä.
K: Ostin kannettavan ja sen mukana tuli virustorjuntaohjelma. Hetken kuluttua käyttöoikeus kuitenkin päättyi enkä löydä avainkoodia mistään?
V: Kannettavien mukana toimitettava virustorjunta on aina kokeiluversio, ellei tuotteen tiedoissa ole erikseen muuta mainittu. Kokeilujakson päätyttyä teidän pitää ostaa tuotteen lisenssi, jos haluatte jatkaa käyttöä.
Palautusoikeus:
K: Haluaisin palauttaa tilaamani tuotteen. Miten minun tulee menetellä?
V: Meiltä ei tarvitse ostaa "sikaa säkissä", sillä kannettavatietokone.fi:n tuotteilla on aina 14 päivän täysi tyytyväisyystakuu ja palautusoikeus. Voit siis kokeilla tilaamaasi tuotetta rauhassa kotona ja palauttaa sen meille kuluitta, jos et ole tyytyväinen. Reilua ja riskitöntä!
14 päivän tutustumisjakson aikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen, eli esimerkiksi kannettavan tietokoneen saa käynnistää ja sitä saa käyttää, kunhan tuotteeseen ei tule ulkoisia käytön jälkiä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tuotteen on oltava palautettaessa uutta vastaavassa kunnossa ja kaikki alkuperäiseen pakkaukseen kuuluva (myös itse pakkaus) on palautettava meille.
Tiettyjen tuotteiden, kuten ohjelmistolisenssien, käyttäjän toivomusten mukaan räätälöityjen kannettavien ja sinetöityjen tuotteiden, kuten muistikampojen palautusoikeus on rajoitettu. Lähtökohtaisesti verkkokaupan palautusoikeus on rajoitettu vain kuluttaja-asiakkaisiin, mutta yleensä hyväksymme palautukset myös yritysasiakkailta, jos edellä mainitut muut ehdot täyttyvät.
Ennen palautusta tulee aina ottaa yhteyttä myyntiimme sähköpostilla tai puhelimitse ja annamme tarkemmat ohjeet palautuksen tekemiseksi. Palautukset tulee tehdä Postin asiakaspalautuksena osoitteeseen LapTech Oy, Hakakatu 12, 20540 Turku. Palautus on asiakkaalle aina maksuton.