Hae kaikista

LapTech Oy:n sopimus- tilaus- takuu- ja toimitusehdot

Kannettavatietokone.fi on LapTech Oy:n (Y-tunnus: 2029118-3) omistama kauppapaikka. Seuraavia ehtoja sovelletaan LapTech Oy:n ja sen sekä yksityis- että yritysasiakkaiden välisessä kaupassa, ellei muista ehdoista ole sovittu kirjallisesti.

LapTech Oy myy tuotteita ja palveluja täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille. Pidätämme oikeuden olla myymättä alle 18-vuotiaille kuluttajille, ilman holhoojan suostumusta.

1. Tilaaminen

1.1 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus- tilaus- takuu- ja toimitusehtoihin. Voimassa olevat sopimusehdot ovat luettavissa kannettavatietokone.fi verkkosivulla.
1.2 Tilauksen yhteydessä yksityisasiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite. Yritysasiakkaan tulee ilmoittaa yrityksen nimi, Y-tunnus, yhteyshenkilö, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero sekä sähköpostiosoite. Asiakkaan antamat tiedot tallentuvat LapTech Oy:n asiakasrekisteriin. LapTech Oy:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja LapTech Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille kuin tässä sopimuksessa mainituille osapuolille.
1.3 Kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen ja maksanut sen. Ensisijaisesti yhteydenpito tapahtuu tilauksen jälkeen sähköpostilla, jota asiakas sitoutuu seuraamaan. Lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostilla, heti tilauksen maksamisen jälkeen.
1.4 LapTech Oy ei vastaa välillisistä vahingoista. LapTech Oy:n vastuu tuotteessa olevasta virheestä tai viivästyksestä rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen. LapTech Oy ei korvaa toiminnan keskeytykseen, ostajan purkautuneeseen sopimukseen tai tietojen, tiedostojen taikka ohjelmistojen katoamiseen tai tuhoutumiseen liittyviä vahinkoja, eikä muitakaan mahdollisia ostajalle tai kolmannelle osapuolelle aiheutuvia välillisiä vahinkoja.
1.5 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä.

2. Hinnat

2.1 Tuotehinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja.
2.2 Ostoskori näyttää toimituskulujen suuruuden, sekä laskee tuotteiden ja toimituskulujen yhteishinnan.
2.3 Myymme tilatut tuotteet tilaushetkellä voimassa olevalla hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteiden hinta muutoksentekohetkisen hinnan mukaisesti.
2.4 Selvissä hintavirhetapauksissa LapTech Oy voi vedota erehdykseen, jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Esimerkiksi, jos tuotteen hinnasta puuttuu numero tai numeroita.
2.5 LapTech Oy pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja.
2.6 Kirjallisesti annetut tarjoukset ovat voimassa 14 päivää, jos muuta ei ole sovittu.

3. Toimitus

3.1 Kannettavatietokone.fi -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on yleensä 1-5 arkipäivän toimitusaika riippuen asiakkaan valitsemasta toimitustavasta. Ilmoittamme aina asiakkaalle erikseen, jos tuotteen toimittamisessa kestää enemmän kuin 5 arkipäivää. Osalla erikoistilaus- tai uutuustuotteita voi olla pidempi toimitusaika. Jos tuotteen varastosaldo on 0 ja tilaat tällaisen tuotteen/tällaisia tuotteita, tilauksen toimitusaika voi olla pitkä. Tuotteisiin tilatut asennuspalvelut pitkittävät toimitusta yleensä 1-2 arkipäivää.
3.2 Mikäli tilattu tuote on vahingoittunut tai katoaa kuljetuksen aikana, asiakkaan tulee viipymättä ottaa yhteys meihin sähköpostilla tai puhelimitse. Mikäli tuotteen vaurioituminen on selvästi havaittavissa jo tuotteen vastaanottohetkellä, asiakas voi kieltäytyä vastaanottamasta tuotteen. Tällöin kuljetuksessa vaurioitunut tuote palautetaan lähettäjälle.
3.3 Mikäli tilauksesta puuttuu tuotteita, tulee ottaa yhteys meihin sähköpostilla tai puhelimitse arkisin klo 9-17 välisenä aikana. Puuttuvan tuotteen jälkitoimituksen toimituskulut maksaa LapTech Oy.

4. Maksuehdot

4.1 Kannettavatietokone.fi verkkokaupan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. 
4.2 Yksityishenkilöille maksuvaihtoehdot ovat verkkopankkimaksu, luottokortti, mobiilimaksu, erämaksu tai lasku. Erämaksu- ja lasku-maksutapojen ehdot ja hinnat ovat nähtävissä tästä linkistä.
4.3 Verkkopankkimaksulla, luottokortilla tai mobiilimaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista heti. Maksamattomat ja kesken jätetyt tilaukset perutaan automaattisesti.
4.4 Asiakkaan yhteystiedot tallennetaan LapTech Oy:n asiakasrekisteriin. Luottokorttitietoja, verkkopankin tunnuslukuja tai henkilöllisyystunnuksia ei koskaan tallennu asiakasrekisteriin.
4.5 Yrityksille maksuvaihtoehdot ovat verkkopankkimaksu, luottokortti, lasku ja verkkolasku.
4.6 Yrityksille laskulla tai verkkolaskulla myymisen vähimmäisehtona on, että yrityksen luottotiedot ovat kunnossa ja yritys on toiminut ainakin yhden tilikauden. Varaamme oikeuden valita laskutusasiakkaamme.
4.7 Yrityksen johtoon kuulumattomien tulee toimittaa kirjallinen valtuutus oikeudesta tehdä ostoksia laskulla. Valtakirjassa mainittava toimitusosoite, tilauksen käsittelijän nimi ja yhteystiedot.

5. Palautusoikeus

5.1 Noutopäiväksi katsotaan se päivä, jolloin tilatut tuotteet on toimitettu asiakkaalle, asiakas on noutanut tuotteet postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa noutopäivä, esimerkiksi postin kuitin avulla.
5.2 Tuotteilla on täysi 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautusaika lasketaan noutopäivästä/luovutuksesta. Palautus- ja vaihto-oikeus aikaan luetaan mukaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä.
5.3 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla tuotetta, mutta tuotteeseen ei saa tulla käytön jälkiä, kuten naarmuja. Palautettaessa myös alkuperäinen myyntipakkaus ja kaikki siihen sisältyvä materiaali tulee olla tallella.
5.4 Postimyynnin palautusoikeus ei koske tuotteita, joiden pakkaukset on sinetöity ja asiakas on avannut sinetin tai sinetti on avattu esiasennuksen yhteydessä. (mm. ohjelmistot ja muistimoduulit).
5.5 Palautusoikeus ei koske jo käyttöönotettuja ohjelmistolisenssejä.
5.6 Palautusoikeus ei koske asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityjä tuotteita.
5.7 Kuluttajansuojalaissa määritetty 14 päivän palautusoikeus ei lähtökohtaisesti koske yritysasiakkaita, mutta voimme tapauskohtaisesti hyväksyä palautukset myös yritysasiakkailta.
5.8 Palautukset voi tehdä joko tuomalla tuotteet LapTech Oy:lle osoitteeseen Hakakatu 12, 20540 Turku tai postin asiakaspalautuksena. Palautuksen mukana pitää olla kopio ostokuitista ja palautuksen tekijän yhteystiedot sekä tilinumero kauppasumman palauttamiseksi. Suosittelemme aina ennen palautusta ottamaan yhteyttä myyntiimme sähköpostilla tai puhelimitse tarkempien ohjeiden saamiseksi.
5.9 Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli kuluttaja on laiminlyönyt palautettavan tuotteen riittävän pakkauksen ennen lähetystä ja tuote on vahingoittunut tästä syystä kuljetuksen aikana. Palautettaessa käytettävä tuotteen alkuperäistä pakettia, eikä pakkaukseen saa tehdä merkintöjä. Postin kuljetuksen aikana aiheuttama palautuksen rikkoutuminen on Postin vastuulla.
5.10 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen. Mikäli samassa tilauksessa olevan tuotteen toimitus myöhästyy, se ei oikeuta saamaan aiemmin toimitetulle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
5.11 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut maksaa asiakas.
5.12 Palautusoikeus ei koske tilattuja palveluita (esim. asennuspalvelut).
5.13 Tuotepalautuksen yhteydessä kauppasumma palautetaan asiakkaalle aina viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

6. Takuu 

6.1 LapTech Oy antaa toimittamilleen tavaroille valmistajan myöntämän takuun materiaalin ja valmistuksen osalta. Takuuaika näkyy tuotteen tiedoissa.
6.2 Takuuajan katsotaan alkavan tavaran osto- tai noutopäivästä.
6.3 Asiakkaan on ilmoitettava tuotteessa olevasta virheestä kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
6.4 Takuu ei kata vaurioita, joiden aiheuttajana on onnettomuus, sopimaton, varomaton tai epänormaali käyttö, ylikuormitus, salamanisku, tulva tai muu luonnontapahtuma, normaali kuluminen, virheellinen hoito tai uudelleen rakentaminen, muutos tai asennustyöt.
6.5 Takuun puitteissa korvatuille tai kunnostetuille tavaroilla on takuu vain alkuperäisen tavaran takuukauden päättymiseen saakka. Laitteen takuukorjaukseen toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuvat kulut maksaa myyjä (LapTech Oy).
6.6 Aiheettomista takuupalautuksista veloitamme asiakkaalta 30 €. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut, mm. korjausarviot.

7. Erimielisyydet

7.1 Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. (ei koske yritysasiakkaita)

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

7.2 Mahdolliset osapuolten väliset erimielisyydet käsitellään Turun käräjäoikeudessa.

Toimitusehtoihin liittyvät kysymykset pyydämme esittämään sähköpostilla.